Napęd do łodzi morskiej – koszt

Wybór napędu do łodzi morskiej powinien być sprawą dobrze przemyślaną. Napęd nie musi być perfekcyjny jeśli decydujemy się na rekreacyjne pływanie po wodach śródlądowych, ale musi być niezawodny, gdy wybieramy się w morze. Rzecz się jeszcze bardziej komplikuje, jeśli poszukujemy napędu do łodzi komercyjnej o specjalistycznym zastosowaniu, lub do łodzi militarnej. Te ostatnie mają swoje specjalne wymogi: musza być proste technicznie, aby były łatwe do naprawy w razie nagłej awarii, a często chowane tak, aby nie miały możliwości tarcia o dno. Jak widać, im więcej wymogów mamy wobec łodzi, tym bardziej profesjonalny powinien być jej napęd.

Co jeszcze powinno decydować o wyborze?

Wybór napędu jest definiowany przez wiele czynników. Głównym z nich jest to, jak intensywnie łódź będzie używana. Napęd musi być dopasowany tak, aby osiągi łodzi były jak najlepsze, a napęd zachował jak najdłużej swoją żywotność i pozostał bezawaryjny. Należy wziąć pod uwagę przyszłą eksploatację łodzi. Czy będzie pływała raczej po zatokach, czy po burzliwym morzu? Jaka prędkość ma osiągać? Czy będzie to raczej łódź mieszkalna, czy wypełniona ciężkim specjalistycznym sprzętem? Ile osób maksymalnie będzie się na niej znajdować? To wszystko ma wpływ na wagę i wyważenie łodzi, a co za tym idzie, na dobór najodpowiedniejszego napędu.

Po zakupie…

Jeśli już zdecydujemy się na konkretny napęd, musimy sprawdzić, jak wygląda obsługa post-sprzedażowa, czyli jak wygląda serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Równie istotne jest, czy do naszego napędu w razie awarii łatwo zdobędziemy części, oraz, czy możemy liczyć na pomoc w razie awarii w podróży, nawet za granicami kraju. Najlepiej więc kupować napędy bezpośrednio od znanego producenta, gdyż zawsze możemy liczyć na dostępność części.

Producenci są również na bieżąco z najróżniejszymi awariami i problemami użytkowników, tak więc są w stanie pomóc nawet w najbardziej skomplikowanych sytuacjach. Dodatkowo http://www.jpmarine.pl/aktual/, jeśli chcą być konkurencyjni, biorą udział we wszelkiego rodzaju szkoleniach u producentów np. silników, więc doskonale wiedzą, skąd może wynikać usterka.